TERTÚLIES LITERÀRIES DIALÒGIQUES
Imma Grimaltos
Durant el present curs escolar i dins de les activitats encaminades a la millora dels resultats en les àries de llengües, estan realitzant-se les nostres Tertúlies Literàries dialògiques.
Els alumnes de 3er ESO llegiran una obra de la literatura clàssica universal. Cada setmana llegirem un capítol i en una sessió es parlarà i es comentarà en grup.
Des dels departaments de castellà i valencià junt a la professora de pedagogía terapèutica del centre, hem pensat en encetar aquesta "Acció educativa d'éxit" ja que està avalada de de la comunitat científica internacional i està demostrada la millora dels resultats de tots els alumnes que hi participen.
Aquestes tertúlies no només constitueixen una opofrtunitat d'apropar-se a la literatura clàssica, també fomenten el diàleg i intercanvi d'interpretacions derivades de la lectura de l'obra, es construeix coneixement compartit a partir del text llegit, es reforça una lectura crítica i la comprensió lectora i milloren les habilitats cognitives relacionades amb la lectura.
Aquesta millora d'aprenentatges globals i de comprensió lectora s'acompanya de millores en aspectes més "tècniques" com vocabulari, ortografia, fets històrics, formes de narracció, etc. El diàleg entre iguals també incrementa enormement les competències comunicatives, tant en el respecte als torns de paraules in les opinions dels altres, com en l'expressió de les pròpies reflexions i arguments.
Volem destacar que, a més, a través de les interaccions que es produeixen en les tertúlies i la participació activa dels alumnes en la construcció compartida de coneixements, anem facilitant i fomentant un espai en el qual es valoren i respecten totes les intervencions, un espai on tots i totes senten que poden ajudar-se i compartir vallors com: la convivència, el respecte, la tolerància, la solidaritat...
Aquesta millora d'aprenentatges globals i de comprensió lectora s'acompanya de millores en aspectes més "tècniques" com vocabulari, ortografia, fets històrics, formes de narracció, etc. El diàleg entre iguals també incrementa enormement les competències comunicatives, tant en el respecte als torns de paraules in les opinions dels altres, com en l'expressió de les pròpies reflexions i arguments.
Volem destacar que, a més, a través de les interaccions que es produeixen en les tertúlies i la participació activa dels alumnes en la construcció compartida de coneixements, anem facilitant i fomentant un espai en el qual es valoren i respecten totes les intervencions, un espai on tots i totes senten que poden ajudar-se i compartir vallors com: la convivència, el respecte, la tolerància, la solidaritat...
No hay comentarios:
Publicar un comentario